Szkoła podstawowa nr 4 w Będzinie

Nasz projekt POWER

Nasz projekt POWER

Nasz projekt POWER

Polsko-portugalskie związki kulturowe

Cele projektu: – odkrywanie polskiej i portugalskiej historii, kultury i tradycji w kontekście tworzenia międzykulturowego dialogu, – integracja polskiej i portugalskiej młodzieży wokół najważniejszych europejskich wartości, – tworzenie trwałych, przyjaznych relacji opartych na otwartości i tolerancji, promocja wielokulturowości, – zbliżenie obu kultur, rozwijanie ich relacji poprzez prowadzenie wspólnych inicjatyw edukacyjnych i kulturowych, – zwiększenie poziomu pewności siebie uczniów oraz rozwój umiejętności posługiwania się językiem obcym poprzez komunikację z zagranicznymi uczniami, – rozwijanie zdolności uczniów do pracy w międzynarodowych drużynach.

Nasz partner to Zespół Szkół Gil Paes (Gil Paes School Group) w Torres Novas.

Plan zajęć

Poniedziałek 9:30 Przywitanie gości i oprowadzenie po szkole 10:30 Język angielski (prezentacje uczniów) 11:30 Muzyka (muzyka i tańce ludowe w Portugalii) Lunch 14:30 Plastyka (Portugalia i Polska oczami uczniów – prace plastyczne) 15:30 Plastyka (tradycyjne techniki plastyczne w Portugalii)

Wtorek Wycieczka do Tomar

Środa Wycieczka do Fátima, Nazaré i klasztorów Alcobaça and Batalha (Dziedzictwa Kulturowe UNESCO)

Czwartek 9:30 Informatyka (zamieszczanie zdjęć/nagrań z odbytych wycieczek w Adobe Spark) 10:30 Informatyka ( zamieszczanie zdjęć/nagrań z odbytych wycieczek w Adobe Spark) 11:30 Język angielski (wymiana informacji na temat zwyczajów i świąt w Portugalii / Polsce) Lunch 14:30 Plastyka (portrety sławnych osób w Portugalii / Polsce z komentarzem) 15:30 Plastyka (plakaty promujące filmy i książki popularne w kulturze obu krajów)

Piątek 9:30 Informatyka (quiz kulturowy w aplikacji kahoot!) 10:30 Język angielski (kuchnia lokalna w Portugalii) 11:30 Język angielski (tworzenie książki z przepisami popularnych dań w Portugalii) Lunch 14:30 Wychowanie fizyczne (edukacyjna gra terenowa część I) 15:30 Wychowanie fizyczne (edukacyjna gra terenowa część I)

Galeria zdjęć